Wednesday, May 20, 2009

surat zulaikha kepada yusuf

aku berasa malu apabila seorang gadis sepertiku, menulis dan mengirimkan surat buatmu. kuhancurkan kemuliaanku sebagai gadis yang nekad bertanya tentang dirimu. tetapi Dmi ALLAH, hasrat ku untuk menulis ini lebih besar dari perasaan maluku. Dan keinginan ku untuk mengungkapkan rahsia jiwa ini lebih besar dari segala sopan santun yang harus dijaga oleh seorang gadis kepada seorang pemuda sepertimu.

yusuf, melalui surat ini, aku ingin meluahkan segala yang bermain di fikiranku, perasaan ku dan juga hatiku. semua yang ada dijiwaku bermula di sungai itu, kala engkau menatap mataku, lalu kau ucapkan kata-kata maaf. aduhai yusuf..itulah hari yang paling indah dalam hidupku. sungai itu menjadi saksi akan kebahagiaan ku, mendapatkan senyumanmu. aku seberangi sungai dengan jiwa yang melayang, aku jauhi desamu dan dirimu dengan hati yang girang, seperti hati yang telah sembuh dari derita.

maafkan aku yusuf, kerana aku telah meluahkan rahsia yang selama ini aku pendamkan. mungkin engkau akan menilaiku sebagai seorang gadis yang tidak baik. tetapi, ketika kepulanganku, hatiku rupanya tertinggal di desamu. dan ketika aku kembali bergelar mahasiswi, fikiranku hanya terbayangkan keindahanmu, di mataku sentiasa terlihat dirimu. mengundahkan perasaanku, melelehkan air mataku, semakin kerap bayang-bayangmu bermain di mataku.

yusuf, sungguh aku ngin bertemu denganmu semula, aku ingin kembali manatap wajahmu, mendapat senyumanmu yang indah. apakah engkau rasakan apa yang aku rasakan ini yusuf?

tetapi, walau apa jua yang kau katakan. aku tetap menerimanya. baik buruk perkataanmu adalah baik untuk diriku. jika engkau menolak perasaan ini, aku tetap bahagia kerana telah meluahkannya. jika dalam surat itu kau menolak cintaku, aku tidak akan menysal..

p/s: aku mula menjadi seorang yang berjiwa-jiwa.. (: ada baiknya aku menjadi seberani zulaikha..meluahkan yang tersingkap di hati..tapi bila..

7 comments:

Ini Diari Kehidupan said...

kau kene berani weh..aku sokong!!

sname said...

yok2

h u d a said...

go ama go!

.supertitans. said...

haha..blom ade kekuatan lagi..kene bertapa dulu..eheheh~

wegreentheearth said...

senang je nak ade kekuatan mcm tu...
kena jadi giler dulu...
hahaa...

.supertitans. said...

camane plak nak jd gile tuu..
hahaheheh~

wegreentheearth said...

aku bleh bgtau...
tapi kena ade pengerasnya...
hahaa...