Friday, February 5, 2010

data information, knowledge, wisdom, innovation

Prof Aziz kata,
"sekarang ni kamu dalam level gaining data information..setakat salin-salin notes..habis class..simpan dalam file je..esok sama jugak..bila test ke exam ke baru carik balik notes-notes tu.. klaw grad setakat level ni je kamu ni 'engineer cabuk' je..

"gained knowledge" he adds more.how?
"dari data information tu..apply kan..apply on everyday routine..misal kata hari ni kamu belajar pasal internal combustion engine, hari-hari belek la engine kereta kamu..klaw pkai moto..belek moto..see how piston works..puts more attention on which parts you interest more..mechanical not just engine..its varieties..klaw dalam level knowledgeable ni..bley jadi 'consultant' dah.." dalam hati aku..consultant kaya jugak..bley demand gaji 10k above!

lepas dah ada dua yang atas tu..baru la kita ni seorang yang ber'wisdom'..seorang yang kira nya menjadi bahan rujukan untuk upgrading next research..huhu..agaknya laa..aku pun tak taw..haha~

and then, baru la kita bley buat innovation. Prof Aziz kata lagi.."our prime minister said this year is year of innovation..semua kita akan innovate..homemade.homegrown.."

taaapppiii..antara level-level tertera di atas..bukan nya sesenang nak move from one level to another.."you have to build a bridge acrossing the 'death valley'..bina structure yang kuat..yang bley tahan smp bila-bila"he add again.

betullah la tu. aku setuju! hah! aku setuju jer..ape yang aku tak setuju ape Prof cakap. yang aku paling suka ayat Prof lepas sesi motivation yang membuat kan aku sakit pundi kencing tu
"We know ALLAH always be by our side..but we always forget HIM"

No comments: