Monday, September 14, 2009

selamat hari raya! maaf zahir batin

berapa hari saja lagi ramadhan akak meninggalkan kita semua..
memang ramdhan kali ni aku sangat sayuu..tah. tataw la knapa..
terawikh sekali je aku sempat pegi..
sibuk la! balik rumah penat! lepas berbuka mata berat je. kadang-kadang buka puasa supplier "bela"
semua tu alasan!
pucuk pangkal hati..nak taknak je kan pergi terawikh tu..hajatnya ramdhan tahun ni nak khatam quran..hampehhh..semua tinggal angan-angan je!
mana hati ni tak sayu..semua planning tinggal plan jer..

dah sebulan lebih jugak aku mempraktikal kan diri..
seronok memang terasa..penat lelah apetah lagi..
sakit pening dah tak heran..cuma kaki kena fungus je aku heran. habis kaki aku gatal-gatal!
tangan dah kasar..kering..semua jenis kecelaan lah! dah tak heran kan jugak..
dan aku terkilan bila aku tak diberi peluang nak bercakap.
daddy kata aku terlalu 'defensive'. aku tak mengaku..
tapi sejak bermenjak-menjak ni..memang aku kena admit! aku memang "defensive"
apa orang cakap..aku nak kena lawan..mereka bukan omong kosong! mereka cuba nak memperlekehkan kita sebagai trainee..maunya aku tak bercakap. tapi taw laa..aku ni perempuan yang masih didiskriminasi..aku jawab sepatah..mereka kata aku menjawab!
padahal aku cuma menegak kan keadilan! untuk aku..sapa lagi..klaw bukan aku yang perlu menang kan diri sendiri..
sampaikan..aku bergaduh dengan iqbal..dia yang mula..dia yang tengking aku..dia yang merajuk!
cissss!!!

sabarlah wahai hati..

2 comments:

aslina said...

huhuhh...seb baik la tempat aku keje ikut american style...takde nak tengking2 nih...huhuhu...

balik2 kalo silap ke ape...its ok...u r still in learning process...better luck next time and becareful ya...hadoiii...tapi i like~~!!

kalo aku kat situ agaknye aku quit dah kot...

.supertitans. said...

nak quit..tapi ape kan daya..hahah! tapiii..takan sbb kena tenking nak berenti..smp bila nak merajuk hati dgn keadaan kerja..pasni nak kerja dengan slumberger..lagi kena tahan tuhh! hahahahahhaha