Thursday, June 11, 2009

made in KLATE!

baru pulang dari kampung halaman terchenta-mache, klate..
atau lebih glamer lagi "MACHESTER"

orang kelantan ni tak di nafikan ke kreatifan mereka..
machang jadi "machester"

kota bharu jadi "newcastle"
lagi? tu je yang aku taw..hahah!
sempena kepulangan kami ke kampung halaman..ada kenduri kendara la kisahnya atau lebih glamer lagi "bekwoh"
dan bekwoh ni nak menyambut sepupu ak
u yang dah pun selamat di kahwinkan.. dan tak sangka pulak..menyambut cicit pertama nenek aku..
selamat datang ke keluarga Tok Burma!!
nur sufiah wardihah nama di beri. selamat keluar dari perut mak dia jam 8.10 pagi, 4 jun 2009!

dan seorang lagi penambahan ahli baru dalam keluarga Tok Burma..

muhd ridwan.sepupu ipar baru aku! aku kena panggil dia abg wan le..hihihi~

selamat pengantin baru along dijah!selamat diijab kabulkan jam 10 malam tanggal 4 jun 2009! syabbas bette!!

janji dengan tok kadi nak nikah lepas isya'
rupa-rupanya ada tujuh pasangan pengantin yang akan di nikah kan malam yang sama dengan sepupu aku nak nikah. malam jumaat kan..masing-masing amik berkahhh....
penuh masjid tu..dengan sedara-mara aku lagi..sedara-mara orang lain jugak..
memang lama menunggu..dengan khutbah tok kadi tu lagi..dengan tok kadi yang tesasul-sasul sebut jumlah hantaran..
alhamdulillah..semua selamat!



kalau kat klate makan memang best.
daging dan ayam menu wajib.
sampai cherry berry la aku...

kepulangan ke kampung seterusnya di jadualkan raya nanti..
insya allah..
seronok pulak balik kampung..dulu masa aku kecik-kecik..
melalak-lalak tanak balik kampung ni..
haaa..sekarang..rasa asik nak balik kampung je..
mungkin ketenangan diperlukan sekarang..
huru-hura kota makin membingitkan jiwa...




2 comments:

eres said...

bekwoh kelate meme merioh pung..

nok2 gula kawoh..

sedak nyo la..

huhuhuh...

nati kalu mu balik rayo mu gi

la kg aku..

blh knal2 lak kg ak..

dekak nga sie lagi..

madai..madai..madai..

hahahhaha...

.supertitans. said...

berehhh..
mung mai amek aku aa..
aku dok reti jale2 klate nu..
pastu mung mai jale umoh mek aku plok..kapung aku ado kole air panah..hihihihi~