Wednesday, March 31, 2010

edisi bedah siasat

"kita ni macam bawang taw..satu busuk..esok-esok semua benjangkit busuk.."

aku dah nampak betapa busuk nya jiwa seseorang itu.
makhluk pelik itu..aduuhhhh..
aku bukan nak kata..aku pandai menilai orang..tapi bila ada jugak beberapa orang lain dah terkena dengan makhluk tu..sapa betul? aku salah ke?

nak cakap belakang sila kan..tapi jangan sampai balik kat tuan empunya diri.
awak ade kabel besar?
pengalaman awak "lebih"?
awak kena ingat asal usul awak..
makhluk..makhluk..

diri makhluk tu dah mula busuk.
sekarang..dia dalam usaha meluaskan jajahan takluk nya..
untuk cuba meng"condemmed" kami empat serangkai.
yelah..kami "baru"
"takde pengalaman" bersama orang lama..
itu semua tahiiikk!
klaw begitu..kenapa kami terpilih?

tak dinafikan..awak hebat..awak tahu apa kerja awak..
kenapa..awak tak pernah terpilih di kalangan mereka terpilih itu?
kalau lah makhluk itu bley jawab..huh!

awak tak pernah nak memberi sokongan secara mental, jiwa, rohaniah kepada mereka-mereka yang dikalangan awak jugak..
awak suka setuju bila "bos" secara ikhlas "tembak" kami..
awak cakap tak pernah fikir..
awak rasa awak betul?
come and fit in our shoes!!

biarlah!
aku hanya boleh doakan
semoga ALLAH TAALA sentiasa melimpah kan rahmat dan hidayah kepada makhluk itu.
semoga dia kembali sedar bahawa dialah punca bawang yang busuk itu.
dia bukan bawang..tapi dia adalah kulat, racun, fungus, bahan kimia atau apa saja yang telah menjakiti bawang-bawang lain nya.
masing-masing empunya mulut..
cakaplah!
cakap sampai puas!
dah sampai masa nanti..kalian diam!

aku dengar saja.
yang elok aku simpan.
yang BUSOK aku pijak-pijak!

hah!
astaghfirullah hal aziiimmmmm~

No comments: