Friday, November 20, 2009

selesai

sekejap je rasa..dah genap 4 bulan aku menginap di bangi...
4 bulan jugak..aku mempraktikal kan diri di SONY EMCS (south plant) bangi.
penat..tak payah cerita...kerja apa tak penat..
aku seronok..dalam last speech aku.."THIS IS THE MOST PRICELESS EXPERIENCE EVER.." dengan poyo nye aku..ahahha..dan Mr.Goh BP kate.."thanx so much..without trainees kat dept ni..susah jugak kite.."

aku belajar macam-macam..sekarang aku dah ada skill nak solder menyolder..aku ada skill ketat-ketat kan skru..aku ada skill ukur mengukur..hahah..aku ada skill repair tape dispenser.. aku ada skill repair pallet..aku ada skill repair auto screwdriver..aku ade skill jalan laju..aku ada skill angkat TV 32" hahahah!! dan macam-macam lagi skill aku dapat..
terima kasih tak terhingga kepada team member TV-ME Machine Maintenance Sony EMCS; nahrul, azharuddin, iqbal cap ayam, shah iran, chem, woak, daus, pokli, nadzir, ustad, nizam ramli, nizam arshad yang semua nya aku panggil mereka "abang" dan tak lupa jugak nagen papachenko, hadi awang, wak itik, ikhwan, syahmi to, lukman jugak shukri jack sparrow. tak ketinggalan Kak Su dan Kak Jue which is my penyimpan mohor besar raja-raja..heheh~

seronok kerja shift malam..
lepak dekat "zoo melaka"
buka puasa sesama..bersahur sampai 2-3 kali.
panjat tangga 12kaki..
usung "dalmec" set yang dalam kotak macam keranda.
selam bawah conveyor.
borak-borak dengan operator.
bergaduh dengan supervisor.
kena letrik shot yang beribu kilo watt.
cuci mata tengok ENGINEER..haha!
tengok bilik cepat mati..haha which is room for smoking area.
main mata dengan MRY.
kerja macam kenduri bila nak install pallet baru..
kerja 2minit buat 2jam.
merasa gaji yang masyyuuuukkk..
minum air coklat sedap kat vending machine.
pakai uniform technician.
pakai kasut ESD yg aku punya je ada conteng-conteng.
buat wiring kat line.
belajar macam-macam ayat pelik.."john..enja..mengrutu.."
kena bangun pagi pukul 5..mandi air sejuk gila bibo..
kadang-kadang punched in pukul 5 pagi..
paling best kena bersenam dengan lagu ala-ala lagu doremon.
sprit burning "BOLEH..BOLEH..BOLEHH!!!"
tak payah present projek..hehehhe!
kena "bagero" dengan jepun tak mandi tu..
orang panggil aku "budak bongek"
orang ingat aku orang negeri sembilan.
macam..macam..macam..lahhh..

semuanya akan terus kekal sebagai memori..semua nya akan terus melekat sebagai kenangan.
pendek kata..BESSSTTTTT!!!!!






p/s: siapa jumpa muhamad ruzaini yusri b. md yusuf..sila kembali kan kepada saya secepat mungkin.time kasih..

1 comment:

Anonymous said...

p/s tuh tak beringat. hahaha

-ejja ishak